Feedback ON THE NEW NUFC.CO.UK

icon_corner icon_start_stop icon_start_stop icon_start_stop icon_post icon_miss icon_save icon_card_red icon_save icon_start_stop icon_sub icon_card_yellow attack icon chevron-down icon chevron-left icon chevron-right icon chevron-up icon cross icon defence icon icon_disallowed_goal email icon facebook icon google icon instagram icon linkedin icon messenger icon pinterest icon play icon plus-thin icon plus icon search icon soundcloud icon sub-in icon sub-out icon tweet icon twitter icon icon_user__out icon_user_out vimeo icon whatsapp icon icon_start_stop youtube icon

High Contrast is on. Turn off You can turn high contrast on again via the link in the footer to our accessibilty page

Close

Archive

Club Statement

Written by Newcastle Utd

The Club feels it necessary to respond to an article published in the Sunday Express newspaper


The Club feels it necessary to respond to the article published in the Sunday Express newspaper, headlined 'Pardew's One Game From Sack - Beat Villa or it's the Bullet', and claimed as an 'exclusive' by the paper. The article was written by John Richardson.

We consider it extremely poor practice for a newspaper to print such an article without first seeking comment or clarification from the Club. The article was completely untrue and we can only assume published for commercial reasons or as an attempt to unsettle and disrupt.

The article also created subsequent ill-informed and damaging coverage in other media outlets and across social media.

To publish an article of such nature gives the profession of journalism a bad name. Journalists and newspapers which print such wholly inaccurate stories should be aware that there will be consequences for their actions.

Newcastle United will not accept false, misleading, mischievous or inflammatory reporting such as this and will take appropriate action as and when necessary. To this end, Newcastle United can confirm that the Sunday Express is banned with immediate effect. This ban does not extend to the paper's sister publications, including the Daily Star, who made contact with the Club to check the validity of the story and accordingly did not publish it.